70002, вул. Бочарова, будинок 11, місто Вільнянськ, Запорізька область
телефон: (06143)4-31-76; (06143)4-14-05

Неділя, 23.04.2017, 07:30
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Скоро

ДО ПОЧАТКУ КАНІКУЛ ЗАЛИШИЛОСЯ:
Меню сайту
Наше життя
Атестація вчителів [43]
Конкурси [29]
Заходи [509]
Олімпіади [37]
Вітаємо! [113]
ЗНО [19]
Увага! [43]
Рік безпеки в Інтернеті [3]
Документи МОН України [1]
Інтершкола [1]
Опитування [1]
Методична робота [52]
Оголошення [6]
Профорієнтаційна робота [13]
Цивільний захист [4]
Форма входу
Пошук
Календар
«  Квітень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Друзі сайту








 Вчителям

Проблема мобінгу/булінгув шкільному середовищі

Розбудова системи освіти відбувається у складних соціокультурних умовах та в ситуації загострення негативних явищ в учнівському середовищі. Зокрема, майже в кожному учнівському середовищі існує проблема мобінгу.

Проблема мобінгу, як психологічна, була окреслена ще в 70-80-х роках минулого століття у Швеції, потім в Німеччині, Польщі та інших країнах Європи. Важливим є те, що це слово пов’язане з довготривалим виключенням особистості, учня, дитини з групи, класу, колективу. Мобінг — це регулярне та цілеспрямоване нанесення фізичної й душевної шкоди людині, дитині. Це довготривале “відторгнення” дитини більшістю членів класу чи групи. Як показують дослідження, актуальним в учнівських колективах стало поняття «мобінгу» (від англ. — натовп, глум й означає психологічний терор, який здійснює група по відношенню до особистості).

Види мобінгу:

  • бойкот,
  • причіпки,
  • кепкування,
  • дезінформація,
  • спричинення шкоди здоров'ю,
  • дрібні крадіжки або псування особистих речей.

Крім того, в залежності від походження, мобінг поділяють на вертикальний (боссинг) — від керівництва, або відповідно від підлеглих, і горизонтальний — від колег або учнів.

Передумови мобінга з боку жертви:

  • конкуренція з вже існуючим авторитетом (через відхилення від психологічних рамок колективу, начальства);
  • стиль поведінки, як у жертви (слабкість, жалібність).

Найчастіше жертвами шкільного насилля стають учні, які мають:

  • фізичні недоліки або вади – ті, що носять окуляри, діти зі зниженим слухом або з руховими порушеннями;
  • особливості поведінки – замкнуті або імпульсивні;
  • особливості зовнішності – руде волосся, веснянки, виступаючі вуха, криві ноги, особлива форма голови, вага тіла (повнота або худорлявість) тощо;
  • страх перед школою;
  • відсутність досвіду життя в колективі (так звані «домашні» діти);
  • хвороби – епілепсія, заїкання, порушення мовлення, дисграфія (порушення письмової мови), дислексія (порушення читання), дискалькулія (порушення здатності до рахування) і т.д.
  • низький рівень інтелекту і труднощі у навчанні.

Наслідки мобінга

  • неадекватне сприйняття власної індивідуальності – занижена самооцінка, комплекс неповноцінності, беззахисність;
  • неадекватне сприйняття реальності – формування дезадаптаційних захисних психологічних механізмів;
  • тривога, стрес, фобії, депресії, неврози, страх;
  • відхилення в поведінці – адиктивна, антисоціальна (крайньої формою якої є кримінальна), суїцидальна;
  • формування залежностей: алкогольна, тютюнова, наркотична, психологічна і т.д.;
  • порушення в комунікативній сфері (крайнім випадком є розлади мовлення) - страх спілкування з людьми, крайню недовіру до людей, відсторонення від спілкування з колективом (в школі це проявляється у вигляді прогулів).

 

 

Напрямки превентивної роботи:

  • підтримуйте позитивний статус дитини (потенційної жертви мобінгу) в класі;
  • підкреслюйте важливість спільної роботи у колективі;
  • формуйте в учнів навички самоконтролю, асертивної поведінки та позитивне ставлення до себе;
  • засуджуйте твердо й постійно деструктивну й антисоціальну поведінку учнів;
  • використовуйте в роз’яснювальній профілактичній діяльності такий матеріал, що спонукатиме слухачів до міркувань та осмислення власної поведінки;
  • заохочуйте учнів до позитивних зрушень в особистісному зростанні, тобто підтримуйте у них прагнення до самовдосконалення.

 

Рекомендації класним керівникам і вчителям по адаптації 5-х класів

       

 

Роздрукувати

«Вплив психологічного клімату на духовний розвиток учня»

Copyright MyCorp © 2017
Перекладач on-line
Введіть текст
з на
Свята України
Свята України
Опитування
Чому Ви навчаєтесь саме у Вільнянській ЗОШ І-ІІІ ст. № 3?
Всього відповідей: 131
Погода
Статистика
Locations of visitors to this page

Рейтинг@Mail.ru

Зараз на сайті
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Архів новин
70002, вул. Бочарова, будинок 11, місто Вільнянськ, Запорізька область
телефон: (06143)4-31-76; (06143)4-14-05

Безкоштовний хостинг uCoz